24/11-11

Torsdag...


en månad exakt kvar till julafton och en dag kvar till löningen ;) HAHA


Var till tandläkaren igår i tron om att munnen läkt efter bortoperationen av visdomstanden, han tog bort två stygn och man tycker ju att skulle någon inte ha läkt skulle han kanske lämnat ett stygn eller i alla fall sagt någonting. Men han sa ingenting så allt är ju frig och fröjd!...... VISST =/ trodde jag ja, idag blev det ris och lax till middag och rätt som det var så kändes det konstigt i munnen, inte så konstigt kanske. Ett riskorn hade på längden åkt in i ett hål i munnen som var kvar efter operationen, dessutom fanns det mycket mera plats i detta hål. Han kan inte bara missat det, det i princip lyste om det. Det slutade med att jag fick stå och dra ut kinden och lysa med en ficklampa i munnen, samtidigt som Simon fick ta min oöppnade pincepp och gräva ut riskornet. Det tog sin tid, visst det gjorde inte ont och det är borta. MEN jag är så J***A arg, hur kan en tandläkare göra så! vilka infektioner/inflammationer kunde jag inte ha fått om jag inte märkt det. Så nu gäller det att få tag på en tandläkare från Hofors där jag brukar gå där de opererade bort tanden för att se vad som ska göras. Där vet man i alla fall att dom vet vad de håller på med.


I dessa yrken får stress inte påverka arbetet, jag vet att det är mycket enklare sagt än gjort. Men nästa gång kan det hända på ett sjukhus vid en operation och då kan det sluta med att någon dör! Jag vet att jag säkert överreagerar, men jag tycker att när man går till tandläkare eller någon annan inom vårdet så ska man känna sig trygg med att de vet de gör och att de blir ett så bra resultat som möjligt.


Tillbaka till dagens dag, Ida Grehn är här och hälsar på, vi har bakat VÄLDIGT god kaka och lagat mat, ätit och nu spelar vi tillsammans med Simon TV-spel, rally, senare kommer Madeleine och Thomas på fika då vi ska äta upp den goda kaka vi bakat!


Imorgon blir det jobb, presentation för cheferna och sedan en resa hem till mor och far. Sedan får vi se vad som händer under helgen, en del saker är i alla fall inplanerade men de dyker upp senare på bloggen ;)



En bild från julen 2008 på Simon och Ida, söta kusiner ;) <3 ÄLSKAR ER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0