Vecka 23 2011

TISDAG: Denna vecka har varit fullproppad med att göra saker. I tisdags åkte jag hemifrån Storvik på eftermiddagen efter en dag med mamma på jobbet. Victoria gjorde mig sällskap, vilket var tur. Vi gjorde en sväng in på köpis i Valbo. Sedan tog det nästan en och en halv timme till Gimo. Jag hade haft sådan tur att jag fick låna bilen av mamma och pappa. Den var knökfull med saker. Detta åkte jag direkt till lägenheten med för att lasta ur. Sedn bestod kvällen av att umgås med trevligt folk.

ONSDAG: Började dagen klockan åtta, då var det bara packning som gällde. Vid tolv ett tiden gick vi och åt, jag, Ida Wennberg och Daniel Eriksson. Fick även en guidad tur i Patrik Larssons halvfärdiga hus. Det kommer bli otroligt bra när han är klar. Efter lunchen gick vi hem och fortsatte att flytta saker, körde tre lass i lilla bilen. Sedan på kvällen kom min underbara mamma och hennes otroligt snälla syster. Utan dom vet jag iiknte om jag hade klarat av dagen. De hjälpte mig att plocka ihop de sista saker, ta isär sängen köra saker och bära mycket saker. Sängen sattes ihop och gardiner hängdes upp i sovrummet. Tyvärr stod ett nytt kylskåp i hallen eftersom det gammla hade sagt adjö. Men det gick brfa ett dygn utan kylskåp. Det blev en sen kväll efter all flyttning och efter fika innan mamma och moster skulla åka hem. Sedan skulle man försöka duscha innan man somnade. En hel flyttdag under en dag där det var OTROLIGT varmt. Men det gick också...

TORSDAG: Denna dag började också väldigt tidigt. Eller jaa vid åtta sådär. Vaknade i nya lägengheten alldeles ensam eftersom Simon jobbade förmiddag, började med att gå till Ica och köpa någonting man ska kalla frukost. Sedan fortsatte dagen med att packa upp alla handdukar och alla sängkläder. Packa upp nästan alla kläder som vi tagit dit, även om det inte är allt som ska dit. Sedan när Ida Wennberg hade slutat skolan så begav jag mig till skollägenheten för att flyttstäda med henne där eftersom vi har bott tillsammans det senaste året. det gick fortare och enklare än vad vi trodde att det skulle göra. Vi började var och en av oss i våra sovrum. Det dammades, damsögs, torkades lister och torkades golv. Sedan började Ida med badrummet och jag diskade undan disken i köket. Sedan fortsatte vi tillsammans med köket. Allt torkades av och dammades, vi dammsög och torkade golvet. Sedan gjordes hallen ren, samtidigt som jag packade in det allra sista av mina saker i bilen. När detta var klart körde vi ner bilen till Ica och parkerade där vi åkte med Simon till tippen för att lämna det gamla kylskåpet. Sedan var det tillbaka till skollägenheten för att putsa fönster så jag putsade fönster i köket och vi hjälptes åt på balkongen. Det gick så enkalt att jag gick över till grannen Daniel Eriksson och putsade en del av hans fönster också. När detta var klart begav vi oss till Ica för att panta flaskor där mötte vi upp Simon Åkerblad och Tobias Andersson. Vi gick upp till lägenheten och kollade, det nya kylskåpet förflyttades från hallen in i köket där det packades upp. Sedan var killarna så duktiga att de åkte och hämtade soffan hemma hos Simon. Efter detta fikade vi lite och pratade och hade trevligt. Sedan skulle det sovas för oss alla.

FREDAG: En hitills slapp dag. Än är inte dagen slut men jag har hållt igång sedan klockan sex imorse. Jag gjorde mig klar för att gå till Ellens sista skolavslutning på Vallonskolan. Påvägen upp dit gick jag förbi skollägenheten och hämtade Ida. Vi gick först upp till Wilhelm Haglunds och lämnade alla våra nycklar till lägenheten. Så nu är den ur vägen. Sedan gick vi till Vallonskolan och väntade på att Ellen och hennes klass skulle komma ut efter avslutningen. Alla var så fina så. Efter en stund där uppe så åkte jag och Ida med Janne hem till Grehns där det blev fika och massa trevliga människor. Så nu sitter jag här och skriver, medan Simon packar ihop saker han ska ha med till lägenheten. Sedan ikväll blir det god mat och trevligt sällskap av goda vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0