Torsdag

JA ni, här går tiden faktiskt fort. Tro det eller ej. Snart har vi varit i Japan i en vecka, bara fyra kvar. Visst det låter långt men eftersom tiden går fort så blir det inte så långt. I alla fall inte vad som känns. Däremot försvinner inte hemlängtan på en kick. Jag tror faktiskt att den kommer att ligga kvar hela tiden. Kanske att den dämpas lite. Kvällarna är värst och så kommer det att förbli.. Idag har varit väldigt lugnt faktiskt. Vi har haft mycket rolit idag så då tänker man på annat, och det går bättre.
Idag har vi jobbat. Fått ritat lite vyer på ritningar och lärt oss lite mer om CAD. På lunchen skulle vi gå och köpa matlådor som vanligt. MEn vi träffade en väldigt söt och trevlig tjej som jobbar på Sandvik i Entren, vi åt med henne i måndags. Hon frågade om vi ville följa med henne och äta på en restaurang istället. Och så blev det , vi hade otroligt roligt måste jag säga. Blev friterad kyckling med ris, som dricka till det serverades japanskt varmt te, väldigt gott. Kostade bara 680.... Yen alltså , hihi, det blir i runda slängar 68 kronor, lite mindre. Inte dåligt för förrätt varmrätt och dricka :) Förrätten var japansk traditionell soppa. Sedan när vi givk tillbaka till jobbet så erbjöd hon sig att följa med oss in till stan i helgen eftersom hon inte hade så mycket annat att göra och att vi inte hade varit här någon helg innan. så hon ville inte att vi skulle behöva gå runt själva. Ni förstår i den här delen av Japan är de inte vana vid turister så det ingen som vi har mött utanför Sandviks dörrar som pratat engelska. Ingenting står på engelska. Inga Menyer ingenting. Eller jo menyn på McDonalds stod på engelska, om man sa english några gånger förstod dom iaf det. OCh ja vi har ätit på McDonalds i Japan, det verkar onödigt men det var närmast och det såg gott ut och jag kan informera om att nu måste Sverige höja standarden på denna mat. Färska hamburgare, perfekta strips allt gjordes på en gång när man beställde och det tog inte els lång tid. Även fast det var ungefär lika mycket folk som i Sverige. Jag vill ha Japanska McDonalds strips i Sverige!!!!

Nu har jag och Emelie provat något nytt. Eller jaaa. MASSA nytt!!! Allt lägs upp på Emelies blogg någon dag förhoppnigsvis idag. Eventuellt också på facebook. Där kommer det finnas bilder där Emelie och jag betygssätter det vi provat och även en förklaring på vad det är. Men några saker vi provat var. Japansk choklaskaka, japansk chokladdryck, cheesecake, rullltårtor med smak av choklad, vanilj och caramell, yoghurt och även en läsk som smakar choklas. Oops vet inte om det blev alla saker kanske. HAHA. Men det märker ni. Emelies blogg finns länkad på denna blogg sida. Så det är bara att klicka på Emelie i Japan så får ni läsa hur hon upplever allt och se vad vi gör.

Imorgon är det fredag sista arbetsdagen innan helg. Det känns bra, jag och Emelie vet massa saker vi vill se och göra nu under de helger vi är här.

Hoppas alla har det bra hemma nu ska jag och emelie ut och gå kvällspromenad och sedan blir det dusch och säng tror jag :) förhoppningsvis hinner jag prata med Simon innan jag somnar idag!


pusspussochkram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0