helgen+måndag

Fredag!
Dagen började med att vi gick till Sandvik för att jobba. Han som vi tidigare fått hjälp av var ledig idag så vi skulle fråga någon annan om vi behövde hjälp. Men idag klarade vi oss själva. Vi hade fått ett häfte med massa olika ritningar på som vi skulle rita över till CAD filer. Vi krånglade lite med vissa problem vi fick men vi löste allting tillsammans jag och Emelie. Dessutom så eftersom min datorn har krånglat så frågade jag om det gick att lösa med att använda jobbdatorn till skype på fritiden eftersom jag vill prata med nära och kära. Men det ville som inte riktigt men däremot så kollade dom på min dator och hjälpte mig, så nu fungerar det bättre än innan. Hoppas att det fortsätter så.
På lunchen var vi ut och chefen för gruppen vi jobbar med, och åt god lunch. Friterad lax med ris och grönsaker. Det var väldigt trevligt. Sedan nu ikväll när vi skulle gå från jobbet kom han och frågade om vi hade några planer för ikväll eller ville ha sällskap ut och äta. Vi valde att det skulle vara trevligt med sällskap, så det bestämdes att han skulle möta upp oss utanför där vi bor kvart över sex. Vi gick ut kvart över sex och han stod och väntade på oss, med en annan kille från avdelningen. Vi fick sedan åka bil till restaurangen, som var en väldigt fin och dyr restaurang. Den kallas Teppanyaki, där man har som en grill mitt i bordet och grillar köttet. Det var väldigt goda köttsorter vi fick prova. Kotunga var nog det som var bäst tror jag. Låter skumt jag vet, men det var tunt skivat och smakade som otroligt god skinka.


Lördag!

Denna dag började klockan sju för min del. Skönt att komma upp i tid. Pratade lite med Simon och några till hemma i Sverige. För att sedan med Emelie Fallgren gå till tunnelbanan och vänta på en tjej från jobbet som skulle möta oss där. När hon sedan kom så gick vi till ett ställe som heter Mos Burger väldigt gott var det. Sedan tog vi tunnelbanan in till Sakae (stan) Sedan tillbringade vi sju åtta timmar där. Vi behövde hitta kavajer och skjortor och jag behövde nya byxor för vi skulle vara formellt klädda på måndagen. Det var svårt med storlekar, lättare för Emelie än för mig. Men jag fick i alla fall höra att det var mer sexigt än konstigt när jag inte fick byxor över höfterna eller när jag inte kunde knäppa skjortan över bysten. Haha, lite roligt att höra i alla fall annars hade jag nog gett upp tidigare. Till slut hittade jag ett par byxor på Zara och en kavaj på Uniqlo och en skjorta på Gap. Inte alls jättebilligt men överkommliga priser. Och hur ofta är man i Japan liksom? Det händer kanske bara denna gång. Vem vet så man ska ta vara på tillfället. I alla fall så påvägen hem stannade vi några stationer tidigare och gick till en Italiensk restaurang och åt med tjejen från jobbet. Det var gott och trevligt. Hela dagen var väldigt lyckad tycker jag och hon var otroligt hjälpsam med kläder och råd. Ringde till personer på jobbet och frågade vad som var okej att ha på sig, eftersom det var en storkund som skulle komma och hälsa på. Vi hittade som tur var alla kläder vi behövde. Det blev riktigt bra faktiskt!
Tjejen från Sandvik som var med och hjälpte oss och visade oss runt


Söndag!

Denna dag skulle jag och Emelie klara oss helt själva. HAHA! Vi hade fått hjälp att köpa dagskort till tunnelbanan kvällen innan så det hade vi. Kunde åka bäst vi ville! Jag vaknade vid sju denna morgon med, är skönt att inte sova bort hela dagarna! Pratade med Simon och några till innan Emelie kom ner. Vi åkte vid elva kanske, då åkte vi till ett stort Zoo. Jag blev nästan chockad när vi kom in. Det var typ fyra gånger så stort som Gröna Lund och otroligt fint bra upplagt också, man missade ingenting. Vi var där några timmar sedan gick vi ut och till McDonalds och åt lunch, en sen lunch. Sedan tod vi tunnelbanan vidare dit vi hade ätit middag dagen innan i tron om att vi skulle hitta affärer och shopping. Men icke sa nicke vi hittade istället ett tempel och världens tempelgård. Inte fel det heller, det var nästan bättre. Hur fint som helst. Knäppte väldigt mycket kort både jag och Emelie. Men batteriet i min kamera dog så jag tog bara hälften så många som Emelie. Men det blev i alla fall drygt 200 bilder den dagen, Emelie hade över 500 stycken , HAHA! Efter templet tog vi tunnelbanan IGEN vidare in till Sakae som dagen innan. Vi gick runt och runt och knäppte kort på kort. Det var varmt och skönt. Jag gick i bara linne hela dagen utan att frysa någon gång! De hade typ som små konserter i en park mitt i stan. Det var såååå mysigt, vi satt där ett bra tag. Det är så man verkligen märker hur folk tittar pratar och pekar. Men vadå sticka ut är väl inte så fel! Är som Ellen säger 130 miljer människor och alla tittar på en! haha. Roligt det vet du men det är sant. Men dom tittar snällt alla är gudonligt snälla!
Blommor utanför templet


Måndag!

Idag skulle vi vara på Sandvik en halvtimme tidigare för en tjej skulle hjälpa mig att "fålla upp" mina byxor. Det skulle vara formell klädsel idag efter som en stor kund skulle komma på besök. Dagen började med att det skulle städas i verkstaden på Sandvik. Det sker på helt andra sätt än hemma kan jag lova! Sedan bar det av upp på fjärde våningen där vi håller till. Vi satt och jobbade på med våra uppgifter på cad som vi gjort sen förra veckan. Det är faktiskt roligare än det låter! Fast idag körde vi fast så dom fick hjälpa oss ganska mycket, och eftersom engelskan inte alltid går att förstå fick vi ta det några gånger men det var också roligt. Sedan blev det lunch så vi gick och köpte en sorts schnitsel med ris till, ganska god faktiskt. Sedan kom killarna i den arbetsgruppen vi tillhör denna vecka och förra veckan och sa att dom ville bjuda oss på middag ikväll. Inte säger man nej heller, det är alltid roligt att träffa folk efter jobbet och dessutom prova nya saker. Vi gick nästan direkt när vi slutade, till en liten restaurang ganska nära. Vi var åtta stycken, sex killar från arbetsgruppen och jag och Emelie. Det var trevligt och blev mycket skratt. Några hade extra svårt att prata engelska men det var roligt för de försökte och det gick ganska bra faktiskt. Sedan fick vi lära dom några saker på svenska och dom försökte lära oss samma saker på Japanska. Dessutom började vi prata om tyska och jag fick säga några saker där med. Några av dem kunde också lite grann tyska. Det blev en riktigt lång middag, med långa skratt och en del oförstående miner. HAHA. Det är ofta man inte förstår hur de menar eller de inte förstår hur vi menar. Men det löser sig alltid! Sedan gick jag och Emelie hem bytte kläder och gick ut och gick en sväng för att knäppa lite kort och för att köpa frukost till morgon dagen! Nu sitter jag här nyduschad och ska strax sova.
Två av de sex som bjöd oss på mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0